tiistai 14. kesäkuuta 2016

NEUVOLALÄÄKÄRI 35+3

Tänään oli siis odotettu neuvolalääkäri. Odotin sitä sen takia sillä lääkäri ultrasi vauvan asennon, raivotarjonnassahan pikkuinen siellä on niin kuin kuuluukin. Ultraus tosin kesti sen minuutin joten eipä se niin ihmeellistä ollutkaan.

Mitat(suluissa 30+6)

Pissa: puhdas
RR: 107/66(102/63)
Sf-mitta: 32cm(27cm)

Painoa on nyt kertynyt yhteensä 8kg joista kaksi on tullut viimeisen kuukauden aikana, jo kilon enemmän kuin Oliveria odottaessa. Maha tosin on huomattavasti isompi kuin ekassa raskaudessa ja lääkäri sanoikin että voin odottaa yli kolme kiloista vauvaa tällä kertaa. 
Kohdunsuu oli pehmentynyt mutta kiinni ja kanavaa jäljellä 3cm, kuullemma ihanteellinen uudelleensynnyttäjän tilanne. 

Raskaus on muuten ollut helppo mutta mä kärsin jatkuvasta närästyksestä ja heräilen yöllä siihen että oksennus on kurkussa. Nukkuminen on muutenkin tuskallista kun maha on pinkeänä ihan koko ajan, harjoitussupistuksetkin ovat käyneet vain epämukavimmiksi eikä kunnon asentoa meinaa löytyä millään. Mulla on myös tuskaisen kuuma ja vauvan pää painaa rakkoa. Liikkeetkin sattuvat aika ajoin ja tuntuu että vauva yrittää puskea mahasta läpi, pari kertaa olen saanut jopa napattua kiinni poitsun jalasta.


Alle viisi viikkoa laskettuun aikaan, mun valaskausi alkaa siis olemaan lopuillaan. Vaikka tulenkin ikävöimään mahaa niin kyllä mä alan olemaan jo aika malttamaton synnytyksen suhteen, ehkä jopa vähän odotankin sitä sillä kokemuksena se on aivan huikee, olettaen että se sujuu yhtä mallikkaasti kuin ensimmäinenkin. Kaipaan myös mun omaa kroppaa vaikka rakastankin tätä etureppua, oon kuitenkin unohtanut miltä tuntuu ettei törmäile maha edellä pöytiin ja ihmisiin tai miltä tuntuu olla kaatamatta kumoon omaa lastaan mahallaan. Mä yritän kuitenkin nyt nauttia näistä vikoista viikoista vaivoista huolimatta, tää on kuitenkin näillä näkymin viimeinen raskaus mulle.

Kivaa viikkoa, mun on pakko mennä pesemään peili koska huomasin tosta kuvasta miten likainen se on!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti