perjantai 12. kesäkuuta 2015

Yksitoista kuukautta vanha minä

Enää neljä päivää ja mä oon jo ykstoista kuukautta vanha. Äiti sanoo että oon jo iso poika, mut jos mä oon nyt jo iso poika niin onkohan isi sitten jättiläinen? Se on kuitenki paljon isompi kun mä. Mä osaan jo hurjan paljon kaikkee. Osaan nousta seisomaan kaikkialle ihan ilman apua mut mulla on vähän vaikeeta tulla alas, en haluu lyödä päätä lattiaan niin alan aina huutamaan ja sit äiti tajuu tulla laskemaan mut takas maahan, ihme tyyppi kun ei yhtään aikasemmin voi tulla auttamaan, pakkohan mun on äitiä komentaa. Iltasin meillä on semmonen leikki et mä nousen seisomaan ja sitten äiti tai isi tulee laittaa mut alas, sit mä nousen uudestaan ja uudestaan ja aina ne jaksaa laitaa mut takas makaamaan. Mun mielestä se on hirveen kivaa ja naurattaa paljon, en tajuu miks äiti ja isi ei jaksa leikkii sitä leikkii monta tuntia, mä ainaki jaksan.

Meistä on tullu Bambin kanssa tosi hyviä kavereita. Mä aina taputan sitä ja sit se kellahtaa mun syliin, kai se haluu että mä puren sitä korvasta, paitsi että sitten kun yritän niin äiti tulee aina kieltämään.

Mä oon myös oppinut antamaan pusuja. Äiti tulee aina hirveen iloseks kun annan sille pusun ja sit se ei enää suostu laskemaan mua sylistä pois. Joudun aina vänkäämään itteni takas lattialle, se ei oikeen ymmärrä että en mä koko päivää haluu sylissä olla, pitäähän mun myös leikkiä. Kivoin leikki on tällä hetkellä palikoiden laittaminen laatikkoon. Sit kun kaikki on kerätty, heitän ne pois sieltä laatikosta ja laitan ne uudestaan sinne. Annan myös äidille ja isälle kaikkia leluja käteen jonka jälkeen otan ne takas ja annan uudestaan.

Mä yritän nykyään puhua aika paljon. Äiti ja isi ei kyl vieläkään ymmärrä mitä sanon ku joudun toistamaan moneen kertaan eikä ne siltikään ymmärrä. Mun mielestä mun sanat on jo ihan selkeitä, ukka, umpf, wauwauwau ja bäybäbäy, mitäköhän epäselvää noissa nyt oikeen on? Ainoo minkä ne ymmärtää on hei, jotain sentään, eli ei mul ehkä ookkaan ihan tyhmät vanhemmat.

Mä täytän kuukauden päästä jo vuoden, äiti sano että sillon joutuu menemään neuvolaan ottamaan rokotuksia ja mittaamaan pituutta ja painoa, äidin käsitys synttärilahjasta on kyl ihan outo, mieluummin oisin ehkä halunnu uuden lelun. Äiti kyl myös sano että se järjestää mulle juhlat, kyllähän mä juhlat ansaitsenkin kun oon näin ihana!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti