tiistai 25. maaliskuuta 2014

Neuvolakuulumiset

Käytiin tänään kolmannessa neuvolassa. Otettiin perusmitat, paino oli noussut kahdella kilolla, hemoglobiini oli kohdillaan vaikka en niitä rautapillereitä ole syönyt suosituksesta huolimatta, jotenkin aina unohtunut. Tänään mitattiin myös ekaa kertaa sf-mitta joka oli 21cm., kuullemma hieman käyrän yläpuolella mikä oli hyvä asia.
Vauvan syke oli tällä kertaa 135 joka on perus pojan syke.
Sain myös ohjeet varata ajan sokerirasitustestiin jotta nähdään onko mulla raskausajan diabetesta. Käytiin läpi myös kelan tuki asioita ja sain raskaustodistukset kelaan sekä asunnonhakuun.
 Muistinpa tällä kertaa myös kysyä ruoka-asioita, oon nimittäin hyvin vainoharhainen kaikkien erilaisten juustojen kanssa, oon olettanut että en saa syödä mitään juustoja paitsi kovia, ja tämän takia oon välttänyt esimerkiksi fetaa. Muistaakseni ensimmäisessä neuvolassa harjoittelija jopa kielsi mua syömästä esimerkiksi fetaa ja raejuustoa mutta nyt sain kuitenkin ihan luvalla molempia syödä eli feta-kiintiötä täyttämään!

Mainitsin myös että mun mielestä mun vatsa on jotenkin pieni verrattuna muihin mutta neuvolatäti oli toista mieltä. kuullemma ihan normaali, ja näillä viikoilla se alkaakin kasvaa huimaa vauhtia ja kohta kuullemma toivon että se olisi pienempi.
Kaiken kaikkiaan neuvolasta jäi hyvä fiilis, näihin kuviin ja tunnelmiin!
RV 22+5

6 kommenttia:

  1. Voi, että tuo masu muistuttaa mun masua rv 12 :D Onhan tuo aika pikkuinen munkin mielestä :) Mutta kaikilla on niin erillainen masu =) Onnea odotukseen, mulla menossa rv 21+1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, vertailen koko ajan muihin vaikka sehän on ihan yksilöllistä! Aika samoilla mennään, odotuksen iloa sinnekki päin! :)

      Poista
  2. Home juustot kielletty..muistan kun mun herkkua oli sinihomejuusto..samoin kraavilohi eiioi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, onneks toi feta nyt pelasti! :D

      Poista
    2. Onko sulla himoja?mulla oli suklaa..jouluna meni 6 konvehti rasiaa pvässä😁..äippä jo sano että lopeta tekee pahaa eikä näkynyt missää..tero joutu ajaa yöllä hakee mulle suklaa jätsiä kans ku teki mieli ja chilipähkinää.pväl käytii kaupas ja kysy että haluaako neiti jotain ni en halunnut mut yöllä halusin

      Poista
    3. Ei mul enää pahemmin, yhes vaihees oli ne perus suolakurkut ja vähän aikaa sitten punajuuret. Daimiiki oli pakko saada yhes vaiheessa!

      Poista