maanantai 31. maaliskuuta 2014

Heihei auto!

Vaikka Helsingissä asustelenkin ja julkisilla kulkeminen onnistuu hyvin helposti, oon silti hyvin tottunut autoilija. Mulla on ollut auto käytössä nyt muutaman vuoden jo joten oon tottunut siihen luksukseen että pääsen nopeasti hurauttamaan paikasta toiseen ja esim. viemään sutjakkaasti koiria koirapuistoon.
Viime aikoina auto kuitenkin kulki epämääräisesti ja tärisi enemmän kun lentokone. Vietiin se nyt viikonloppuna huoltoon ja tänään sainkin tietää että autoa on turha enää huoltaa. Kuullostan ehkä hyvin hemmotellulta kakaralta, mutta ajatus siitä että mä en tosta noin vaan pääsekään paikasta toiseen hyppäämällä auton rattiin vaan että joudun julkisten aikataulujen orjaksi on mulle tällä hetkellä hyvin sietämätön ajatus! Tottakai julkiset kulkuneuvot ovat taloudellisempi vaihtoehto paikasta toiseen kulkemiselle, rahaa säästyy ja se on ekologisempaa, mutta silti mulla kestää tottua tähän autottomaan elämään. Kahden koiran kanssa julkisilla kulkeminen on turhan haastavaa(tai sitten mun koirat on vaan huonosti koulutettuja), nyt esim. puistoilut  jäävät vähemmälle, koska lähettyvillä ei ole hyvää koirapuistoa ja jännitän myös miten nyt pääsen salamannopeasti synnyttämään kun auto ei enää turvallisesti pihassa olekaan.
Toisaalta taas tämä tekee todella hyvää mulle itselleni, ehkä mä opin arvostamaan autoilijan elämää enemmän, ja kuka tietää, ehkä joskus meidänkin taloudellinen tilanne antaa sen verran myötä että saadaan oma auto ostettua(aina saa haaveilla).

No mutta siis, heihei auto, tervetuloa julkiset!

Mun turhaa valittamista lukuunottamatta tänne kuuluu pelkkää hyvää. Masussa ei todellakaan ole hiljaista, poika potkii joka päivä kuin vimmattu, päivisin yleensä nukkuu(näin veikkaisin) mutta iltaisin ja aamuisin tyyppi pitää kunnon showta päällä! Mikään ei ole hauskempaa kun herättää mut viideltä aamulla ja potkia tunnin verran täysiä, niin että en varmastikaan saa unta uudestaan.
Viikonloppu meni rauhallisesti koirien kanssa telmien, vanhempia moikkaillen ja karkkia syöden. Tällä viikolla on vielä luvassa kavereiden kanssa kahvittelua, mahdollisesti masuasukille vaatteiden bongailua sekä kelassa juoksemista.

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

RV 23+3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti