keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

Minäkö terveellinen?

Minäkö terveellinen? Vastaus on; valitettavasti en.

Törmään blogeissa usein aiheeseen liikunta ja ravinto, varsinkin kun viime aikoina olen alkanut seuraamaan enemmän äitiysblogeja(jostain kumman syystä). Useat puhuvat raskauskilojen karistamisesta, kiinteytymisestä ja terveellisestä ruokavaliosta, ja pakostakin mulla on noussut päähäni ajatus että millähän mä sitten ne mahdolliset raskauskilot karistan.
En koe että olen millään lailla ylipainoinen mutta ehkä kasvava vatsa on saanut mun silmät avautumaan ja ymmärrän että ehkä munkin tulee jossain vaiheessa tehdä töitä sen eteen että kiinteydyn ja säilytän vartalonmuotoni.
RV 23+6
Neljä vuotiaana mä aloitin luistelun harrastamisen, jota jatkuikin sitten 10 vuotta eteenpäin aina muodostelmaluistelun SM-tasolle asti. Sen jälkeen kun harrastuksen lopetin, katosi samalla mun motivaatio kunnon liikuntaan. Yritin jossain vaiheessa käydä salilla, mutta oma-alotteinen salilla käyminen ei mulle sopinut. Sitten löysin ryhmäliikuntatunnit. Niitä jaksoin jonkin aikaa kunnes laiskuus taas valtasi mut enkä tehnyt yhtään mitään. Aika ajoin mä saatan saada intopuuskan liikuntaa kohtaan ja käyn ehkä pelamaassa sulkista tai lenkillä, mutta innostus kestää aina vain sen muutaman päivän. Sitten mä taas kyllästyn/laiskistun. Tällä hetkellä ainoa vähäinen liikunta mitä harrastan on koirien kanssa lenkkeily. Koirat ovat hyvä motivaattori ulos menemiselle, ja kun mä sinne ulos asti pääsen niin kyllähän siellä kävellä jaksaa pitkiäkin matkoja, varsinkin kun on hyvä ilma.



Mun ruokavaliokaan ei ole mistään terveellisimmästä päästä. Mä syön paljolti sitä mitä tekee mieli, pyrin kuitenkin syömään monipuolisesti, välillä ruokailuun kuuluu enemmän kasviksia, välillä vähemmän. Terveellinen ruokavalio ei ole ollut mulle mitenkään pakonomainen asia ikinä, aamianen mulla on nyt kauan pysynyt samana, joko ruisleipää tai jogurttia johon on sekoitettu mysliä, marjoja tai hedelmiä.
Tottakai nyt kun oon raskaana, olen enemmän kiinnittänyt huomiota siihen mitä syön. Vältän niitä ruokia mitä ei saa syödä ja katson että saan tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet jotka vauvan kannalta ovat tärkeitä. Olen nyt raskausaikana ottanut myös käyttöön Mama-monivitamiini valmisteen.


Saa nähdä miten synnytyksen jälkeinen aika tulee vaikuttamaan liikuntaan ja ravintoon, tulekoohan musta entistä laiskempi vai motivoiko raskauskilojen karsinta mua liikkumaan.
Voisin veikata että musta tulee kotijumppa äiti, löytyyhän niitä kunnon treeniohjeita vaikka millä mitalla netistä ja se voisikin sopia mulle täydellisesti. Nyt kuitenkin tyydyn vielä koirien kanssa lenkkeilyyn enkä lähde kokeilemaan mitään mikä on mun mukavuusalueen ulkopuolella, se saa jäädä siihen aikaan että mä en enää kanna pikkuihmistä mun vatsassa.

Aurinkoista keskiviikon jatkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti