tiistai 22. huhtikuuta 2014

Lääkärikäynti

Tänään aamulla mulla oli siis varattuna lääkäri. Lääkärinä toimi vanhempi rouvashenkilö joka mun mielestä vaikutti tosi tylyltä, ihan kuin työ ei olisi kiinnostanut ollenkaan. No mikäs siinä, otettiin perusmitat, paino oli noussut alle puolella kilolla, musta taas tuntuu että se on noussut jollain viidellä, vauva kun oikeasti alkaa painaa tuolla masussa! Sf-mitta oli 23cm, kasvanut vain kaksi senttiä. Vauvan syke oli tasainen +138.
Kaikki oli muutenki ihan hyvin, ei mitään erikoisempaa huomioitavaa, ja lääkärinhuoneessa mä vietinkin ainoastaan reilut kymmenen minuuttia.
Sain myös sokerirasitustestini tulokset ja kaikki oli ihan normaalia, mulla ei siis ole raskausajan diabetesta!

Eilen illalla kun oltiin menossa nukkumaan vauva tapansa mukaan möyri vatsassa kuin viimeistä päivää. Yleensä kun joku toinen laittaa kädet vatsan päälle, jäbä lopettaa samantien, mutta tällä kertaa kun Jonde laittoi käden vatsalle niin möyriminen jatkui. Vallattomat potkubileet pienellä oli käynnissä ja mun mielestä oli ihanaa kun Jondekin vihdoin tunsi oman lapsen liikkeeitä! Jossain vaiheessa kun nukuin vatsa Jonden selkää kohti, niin ei kuullemma pystynyt keskittymään unensaantiin kun tunsi miten pikkunen potkii mahan läpi selkää. Huisi voimavauva tulossa!

Kahden päivän päästä on siis tasan kolme kuukautta laskettuun aikaan, niin se aika rientää. Toisaalta en malta odottaa että poika syntyy, toisaalta samalla tiedän että mulla tulee ikävä tätä pientä pallomasua ja näitä vauvan liikkeitä.
Hyvää arjen alkamista!
RV 26+5

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti