torstai 17. huhtikuuta 2014

Haaveena lastenhuone

Mä oon nyt kauan miettinyt millaiseksi haluaisin lastenhuonetta laittaa. Tottakai tämä tietty haave vaatii sen isomman asunnon missä pikku jäbällä olisi se oma huone, toivon mukaan saadaan pian sekin haave täytettyä!
Jonde antaa mun aika pitkälti päättää miltä kotimme näyttää. Tottakai otan huomioon jos toisella on jotain toiveita, sekä kysyn mielipidettä sisustuksesta, mutta ihanan miehen kun olen löytänyt, saan suunnitella tyylin hyvin paljon oman mielen mukaan!

Mä ensin ajattelin että sisustuksen pääväreinä voisi olla vihreä, musta ja valkonen. Nyt viime aikoina olen kuitenkin päättänyt kliseisesti sisustaa pojan huonetta sinisellä, valkoisella ja vaalealle puulla. Pinnasänky saadaan mun vanhemmilta, joka on bambumaista puuta. Toki vauva nukkuu ensin samassa huoneessa kuin mekin, mutta myöhemmin sitten siirtyy omaan huoneeseen. Hoitopöytäkin saadaan, joka siis on valkoinen, siihen pitää vain hommata hoitoalusta. Sekin saisi mun puolesta olla sinisen sävyistä, kjeh.
Lemppari: Nalle Puh

Yövalo on mun mielestä pakko olla, tai jonkinlainen pöytälamppu. Mulla oli itse lapsena nallelamppu joka rauhoitti hyvin yöllä, sillä siitä huokui mukava sininen valo.


Meillä on myös vaatekaappi valmiina vauvalle. Se on vaaleata puuta josta löytyy kokovartalo peili. Otetaan se käyttöön ellei huoneessa ole jo valmiiksi rakennettuja vaatekaappeja. Mä olettaisin että tarvitaan jonkinlainen senkki ja säilytysjärjestelmä vauvan muille tavaroille ja leluille. Varsinkin kun poitsu kasvaa ja lelujen määrä lisääntyy.
IKEA sininen senkki, ehdoton suosikki
Lakanat voivat mun puolesta olla millaiset tahansa, ja minkä väriset tahansa. Pinnasängyn reunasuojuksen haluan sointuvan muun huoneen kanssa, mutta toisaalta niitäkin löytyy joka lähtöön niin paljon erilaisia että huoneesta saattaa nopeastikin tulla oikea sekametelisoppa. Matossa saisi mielestäni olla sinistä mukana, mutta niitäkin löytyy niin paljon erilaisia, joten tulen olemaan valinnan vaikeuden äärellä kun sen hankin. Verhot saisi mielellään olla yksiväriset, paitsi tietenkin silmiini osui aivan ihanat lohikäärme verhot, jotka ehkä jossain vaiheessa(toivon mukaan) meille kotiutuvat.
Pinnasängyn laitasuojuksia

Oikea yläkulma lemppari!
Saa nähdä mitä vauvan huoneesta tulee sitten kun sitä pääsen laittelemaan. Tietenkään en mitään älyttömiä summia pysty lastenhuoneeseen laittamaan samantien, mutta hiljaa hyvä tulee! Ja aina on ihana haaveilla asioista, mulla hurahti tässäkin muutama tunti kun katselin kaikkia sisustusjuttuja ja ideoita, kaikkea ihanaa täältä internetin ihmeellisestä maailmasta löytyykin!

Jondesta kehkeytyy kohta ammattimaalari, joten mahdollisesti maalataan lastenhuoneen yksi seinä siniseksi, ja voisihan siihen maalata jotain yksityiskohtaistakin. Sisustustarroja oon miettinyt myös, nykyäänhän löytyy kaiken maailman 3D-tarroja mikä myös voisi olla kiva idea, että yksi seinä olisi sitten vaikkapa laitettu merenalaiseksi maailmaksi.

Voi, en malta odottaa että konkreettisesti pääsee sisustamaan meidän pienen ihmeen huonetta, toivottavasti asunto tärppää pian. Sinistä torstai-illan jatkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti