maanantai 21. syyskuuta 2015

Minä sekä puhelin

Mä olen ihminen joka viihtyy paljon internetin ihmeellisessä maailmassa. Olen aktiivinen facebook- sekä instagram-käyttäjä. Puhelin on mulle aika tärkeä kapistus ja haluaisinkin lievittää tätä tilannetta itseni kohdalla, ymmärtää että kyllä mä pärjään ilmankin puhelimen miljoonaa eri sovellusta. Huomaan että saatan selata puhelimella "nopeasti" jotain vaikka tarkoitus oli antaa jakamaton huomio lapselle ja myönnän että tämä on erittäin huono tapa, eikä todellakaan tee minusta niin hyvää äitiä kuin toivoisin olevani. Nyt yritän laittaa tälle omalle puhelin addiktiolle ainakin osittain stopin!
Kuva lainattu netistä
Mä päätin jo jonkin aikaa sitten etten istu koneella jos olen yksin Oliverin kanssa kotona ja lapsi on hereillä. Päiväuniaika on sitten sitä varten. Tämä päätös ei ole tuottanut mulle ollenkaan hankaluuksia, sen sijaan puhelimen selailu on lievästi hankalampi asia jättää pois. Siispä haastan itseni jättämään puhelimen pöydälle kun poika on hereillä. Viesteihin ja puheluihin(ihan kuin niitä paljon tulisi) pyrin kuitenkin vastaamaan normaalisti ja kameran aktiivinen käyttö varmaankin jatkuu mutta jätän esim. facebook selailun siihen kun Jonde on kotona tai Oliver on nukkumassa.
Kuva lainattu netistä
Mä en muutenkaan halua henkilökohtaisesti kasvattaa lasta joka ainoastaan tuijottaa telkkaria tai selailee tablettia taikka puhelinta vaikka on itse vielä leikki-iässä. Me tehtiin jo kauan sitten päätös että varsinkaan tablettia meidän lapsi ei tule saamaan vielä pitkään aikaan ja pitäähän mun näyttää esimerkkiä omalle lapselle että ei se telkkari taikka tietokoneen ruutu ole tärkeä. Huomisesta lähtien mun puhelin joutuu siis jäähylle ja mielikuvitus saa päästä valloilleen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti