keskiviikko 20. tammikuuta 2016

1,5v + raskauden toka neuvola

Piiitkästä aikaa meillä oli neuvola. Mulla oli sillon alkuraskaudessa mutta nyt oli pitkästä aikaa myös Oliverin. Aikaa neuvolassa vietettiin päälle tunti ja mun on pakko vähän hehkuttaa kuinka kiva meidän nykyinen neuvolatäti on! Voin rennosti jutella hänen kanssaan enkä saa paheksuvia katseita vaikka Oliver rääkyisi täyttä kurkkua dopplerin käytön ajan.

Oliverin mitat(suluissa 1v mitat):

Paino: 9370g (8720g)
Pituus: 71cm (78,1cm)
Päänympärys: 46,1cm

"Reipas, rauhallinen poika. Pituuskasvu hyvä. Painoa suhteessa tullut vähemmän, sopusuhtainen poika. Motorinen kehitys iänmukaista. Muutamia sanoja tulee, puhetta hyvin ymmärtää."

Mä vähän huolestuin Oliverin painosta mutta niin kauan kun pojalla on virtaa touhuta, syö ruokaa eikä näennäisesti ole laiha, ei syytä huoleen kuullemma ole. Koska pituutta oli tullut niin roimasti oli paino jäänyt matelemaan jälkeen. Liikkuuhan tuo poika minkä kerkeää joten ei ehkä mikään ihme että paino ei nouse yhtä huimasti kuin pituus.


Vauvankin suhteen kaikki oli hyvin. Sykkeet saatiin hyvin kuuluviin ja muutaman kerran vauva potki doppleria päin. Harmi että en itse vielä tunne liikkeitä, toivon mukaan ne kohta alkaa tuntumaan. Paino oli pysynyt samana ekasta neuvolasta eikä muissakaan arvoissa ollut valittamista. Sokerirasitukseenkaan en tällä kertaa joudu sillä syytä huoleen ei ole. Tänään mennään siis raskausviikolla 14+4, noin kuusi viikkoa jäljellä rakenneultraan. Pakko myöntää että sisäisesti hehkun(ulkoisesti en niinkään) kun oon raskaana ja oon tällä hetkellä todella onnellinen näistä kahdesta rakkaasta pirpanasta!

Mä taidan mennä keittämään itselleni kahvia kun lapsikin nukahti, ihanaa päivää kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti