perjantai 1. tammikuuta 2016

Tervetuloa 2016!

Ja niin taas tuli uusi vuosi. Seuraavat kolme kuukautta menee varmaan totutellessa kirjoittamaan 2016 luvun 2015 sijaan. Meidän ilta kului oikein rauhallisesti kotona perheen kanssa. Kävin viemässä Bambin lenkille ennen kuin pamahdukset alkoivat sillä koiramme pelkää ilotulituksia kuin ruttoa. Me käytiin heti kuudelta ampumassa muutama raketti sillä pojassa alkoi silloin jo näkyä selviä väsymyksen merkkejä. Oliver sanoi aina huiiii kun raketti lensi taivaalle ja hymyili nähdessään pamauksen.



Hetken aikaa leikittiin, syötiin iltapalaa ja kylvetettiin lapsi jonka jälkeen poika simahti kuin saunalyhty. Onneksi rakettien pauke ei häirinnyt pojan unia kuin pariin otteeseen. Me käytiin Jonden kanssa saunassa, jonka jälkeen syötiin perinteisesti nakkeja ja perunasalaattia. Illalla katsottiin laiskasti ikkunasta ilotulituksia sekä pelattiin disney triviaa. Vuoden vaihtuessa skoolasimme lasten skumpalla sekä limulla ja syötiin berliinin munkkeja.

Tänä vuonna en aio tehdä yhtäkään lupausta. Mulla on tunne että tästä vuodesta tulee muutenkin haastavampi kuin edellisestä joten en aio asettaa itselleni yhtään enempää paineita. Ainoa mihin aion panostaa on rahankäyttö. Yritän budjetoida asioita enemmän ja esimerkiksi ruokalistoja tekemällä saisimme myös ruokakauppa kulut kuriin. Näin ollen säästöäkin saisi ehkä hieman tehtyä ja voisimme alkaa haaveilemaan edes pienestä ulkomaanmatkasta tai hankkia jotain vähän ekstraa häihin.

Joka vuosi voin myös yrittää olla parempi äiti lapselleni. Ei mussa sinänsä mielestäni moitittavaa ole, mulla on vaan kutina että tänä vuonna mun kärsivällisyyttä koetellaan entistä enemmän nyt kun Oliverilla on ihan selkeä uhma päällä. Mun täytyy vaan muistaa olla kärsivällinen ja yrittää katsoa asiaa lapsen kantilta, eiköhän tästä selvitä.

Mä juon nyt mun kahvin loppuun ja alan siivoilemaan, ihanaa vuotta 2016!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti