sunnuntai 17. tammikuuta 2016

Ruokahalu tuli taloon

Mä olen ollut kuin mikäkin tuulimylly mun raskaushimojen kanssa. Yhtenä päivänä Jonde lähti kauppaan ja erehtyi kysymään multa että mitä tekee mieli. Keskustelu meni jotakuinkin näin:

Minä: Tuo tortilla-ainekset, eiku sittenki täytetty patonki mut ei prismasta vaan cittarista. 
Tekee mieli jotain sitruunaista.
Jonde: No käyks esim sitruunamuffinssit?
Minä: No hyi ei. Jotain muuta sitruunaleivosta tekee mieli. Onks muuten siel niit wrappeja? Joo tuo semmonen! Eiku älä sittenkään enkä kyl haluu sitä patonkiakaan. Jaksatko käydä heses? Paitsi en mä haluu hampurilaista.

Päädyin sitten kalkkunasubiin, tomaattiin ja kurkkuun. Ihme että tolla miehellä ei oo vielä pahemmin mennyt muhun hermot.


Paras mitä tällä hetkellä tiedän on ruisleipä meetvurstilla ja juustolla. Paahdettuna tietenkin. Hedelmät sekä kasvikset ovat myös kovassa huudossa. Musta on ihanaa että vielä ainakin tekee mieli suht terveellisiä ruokia, jos esimerkiksi mietinkin pizzaa niin oksennan vähän suuhun. Tunnetusti normaalisti syön kuitenkin pizzaa hyvillä mielin. On tää raskaus vaan jännä juttu miten pajon se vaikuttaa omaan kroppaan ja mieleen. Tai sitten mä vaan alitajuisesti käytän nyt hyväkseni sitä että olen raskaana ja olen mahdollisimman hankala, tuskinpa sentään.



Mä myös innostuin taas laittamaan vähän erilaista ruokaa sekä leipomaan. En ole leiponut aikoihin kunnolla ja perjantaina tein meille omenapiirakan itse pohjaa myöten. Eilen taas innostuin tekemään mozzarella-tomaatti-basilika piirakan. Laiskana käytin kuitenkin valmista pohjaa suolaiseen piirakkaan jonka kyllä huomasi maussa. Seuraavalla kerralla teen varmasti alusta loppuun asti itse.





Mulla on myös ihan "bitches be like I'm two minutes pregnant"-olo. Mä odotan innolla milloin vatsa alkaa kasvamaan ja käytin hyväkseni eilen Jonden vanhempien kokovartalopeiliä. Olen näkevinäni pienen pienen kummun mahassani, kyseessä voi tosin olla puhtaasti ruokahalun vaikutus tai sitten se pieni vauva alkaa tosiaan näkymään. 


Tänään mennään mun vanhemmille syömään ja viettämään pikkusiskoni sekä äitini synttäreitä, mukavaa sunnuntaita!

2 kommenttia:

  1. Tuli kauhee nälkä ku luki tän tekstin! Mä oon nyt 23+6 ja vähän mitä millonki tekee yhtäkkiä mieli! Kamala kävellä kaupassakin ku tekis mieli tota, tota, tota ja vähän totaki :D
    Ruuantäyteistä odotusta, mä jään vähän lueskeleen sun blogia:)
    Mun blogin löydät http://kaaoskaksiossa.blogspot.fi jos haluut kurkata!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiva juttu! Joo ja sit ku löytää jotain mieleistä kaupasta nii kappas ei teekkään enää kotona mieli samaa :D Mä käyn kurkkaamassa sun blogia!

      Poista