maanantai 11. huhtikuuta 2016

HÄÄT TULEE, OLETKO VALMIS?

Raskauden myötä olen puskenut hääsuunnitelmat huomaamatta taka-alalle, suurimman osan ajasta vietän Oliverin kanssa sekä arkea pyörittäen joten pakostakin valitsen iltaisin telkkarin katsomisen kaiken ajattelemisen sijaan. Eilen kuitenkin tein pitkästä aikaa poikkeuksen ja uhrasin enemmän kuin viisi minuuttia häiden ajattelemiseen, kävin läpi mitä me ollaan saatu aikaiseksi tähän asti ja mitä kaikkea oikeasti pitää vielä tehdä. Löysin netistä karkean muistilistan häiden suhteen jonka tulostin ja liimasin vihkoni sivuille. Näin ainakin tärkeimmät asiat eivät unohdu, eihän mulla oikeasti ole hajuakaan miten jotkut häät suunnitellaan!

Mulla on kyllä selkeä visio, tai niin selkeä kuin puolitoista vuotta ennnen häitä voi visio olla. Koska häitä tanssitaan alkusyksystä on luonnollista että häiden teemana toimii syksyn värit. Tästä olenkin jo kertonut kaikille häissä roolissa oleville ja tietyn väriset puvut sekä kravatit(bestman se rusetti oli vitsi)ovat koordinoitu oikeille ihmisille.


Siihen nähden että häihin on vielä aikaa, on meillä yllättävän paljon valmiina. Me varattiin aivan upea juhlapaikka jo viime vuoden puolella. Juhlapaikan kautta tulee myös pitopalvelu, kahvit/teet, tunnelmavalaistus, musiikki, tarvittava astiasto sekä hääkakku. Kaikki yksityiskohdat räätälöidään mielemme mukaan lähempänä häitä.

Alustava budjetti on myös laadittu ja voin sanoa suoraan että se hirvittää mua. Toivon vaan että selvitään alle sen summan minkä olen laskenut ja että en ole unohtanut mitään oleellista. Jondekin suostui vihdoinkin paneutumaan raakaan versioon vieraslistasta mun kanssa eilen ja tällä hetkellä nimiä on listassa hieman alle sata. Tämä antaa pelivaraa kutsulistan suhteen sillä alustavasti olen ilmoittanut juhlapaikalle vierasmääräksi 120 henkilöä.


Mä yritin jo aikaisemmin tänä vuonna varata kirkkoa mutta tympeä täti puhelimen toisessa päässä kertoi että voin sen tehdä vasta elokuun alussa. Nyt stressaan sitä että saadaanko haluamamme kirkko vai joudutaanko tyytymään kakkos vaihtoehtoon. Onneksi hääpäivämme ei ole keskellä vilkkainta hääsesonkia joka antaa mulle toivoa että saatetaan hyvinkin onnistua kirkkosuunnitelmissa. Pappina tulee toimimaan Jonden kummitäti, samainen nainen joka kastoi Oliverin ja toivon mukaan tulevana syksynä myös toisen poikamme.

Olen alustavasti kysynyt myös Oliverin kummisetää toimimaan DJnä häissä, mä en ihan vielä tiedä miten tää käytännössä toimisi mutta on hyvä tietää että ainakin sellainen vaihtoehto löytyy, muuten musiikki tulee varmaan soittolistojen muodossa.

Paljon on vielä tekemättä mutta uskon että ajan myötä saamme kaiken hoidettua, ainakin kaikki tärkeimmät. Huomaako musta että häät ovat vielä puolentoista vuoden päässä? En halua tietää mikä stressi mulle iskee sitten kun koittaa vuosi 2017. Onneksi ympäriltä löytyy vahva tukiverkko joka auttaa jos apua tarvitaan. Kuka olisi tiennyt että häiden suunnitteluun kuuluu miljoona yksityiskohtaa mitä kukaan ei tulisi normaalisti ajatelleeksi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti