tiistai 19. huhtikuuta 2016

KIPUILUA

Me ollaan perjantaista asti sairastettu ihan kauheeta räkätautia. Jonde on vielä ainakin säästynyt tältä ja tällä hetkellä ainoastaan minä sekä Oliver yskitään keuhkot pihalle. Viimeiset kolme iltaa/yötä ovat olleet aivan kauheita. Oliverilla menee parikin tuntia nukahtaa ja mikään muu ei kelpaa paitsi äidin syli. Aina kun poika nukahtaa syliin ja yritän laskea sänkyyn alkaa mieletön karjuminen. Onneksi särkylääke auttaa sen verran että poika nukkuu pari tuntia ennen kuin herää itkemään ja siitä alkaakin koko yön kestävä heräily. 

Tänään aamulla poika oli sen verran ärtynyt ja huonosti nukkunut että päätin soittaa lääkäriin. Käytiin lääkärissä ja syy huonoille öille selvisi, korvatulehdus toisessa korvassa. Mä poden samalla huonoa omatuntoa mutta myöskin helpotusta, onneksi syy selvisi jotta saadaan antibiottikuuri hoitamaan tulehdus, mutta millainen äiti mä oonkaan kun en jo aikasemmin mennyt lääkäriin pikkuisen kanssa, mä ajattelin että Oliverilla on sama kuin mulla, kurkku kipeä, nenä vuotaa sekä yskää ja siksi on vaikeeta nukkua.

Välillä tää tuntuu ylivoimaiselta kun itsekin on puolikuntoinen. Mä olen juonut yhteensä varmaan kymmenen litraa teetä ja ottanut sallitun maksimaalisen annoksen särkylääkkeitä. Onneksi vauva sentään voi hyvin ja potkii menemään, tosin tänään on ollut vähän hiljaisempi päivä.


Oliver on onneksi ihan hyväkuntoinen päivisin, mitä nyt kiukuttelee helpommin kaikesta mutta normaalisti poika jaksaa leikkiä ja touhuta. Syöminen on haastavaa, tällä hetkellä ainoa mitä Oliver suostuu syömään on hedelmäsoseita, smoothies sekä maitoa. Yritän tyrkyttää pojalle mehua jotta saisin alas enemmän nesteitä mutta meillä on joku ihme lapsi sillä mehu on Oliverin mielestä pahaa. Mehukeitto maistui yhdessä vaiheessa mutta sekin on alkanut tökkimään, jugurtti menee myös silloin tällöin. 

Jonde parka joutuu paiskimaan töitä ja kotiin tullessa passitan miehen samantien kauppaan tai apteekkiin tai postiin tai milloin minnekkin. Tää kipeenä olo ei tosiaankaan sovi mulle sillä mä vihaan olla paikoillani. En kestä tätä saamatonta oloa ja vaikka mun kuuluisi levätä mahdollisimman paljon niin mun on pakko aina välillä siivota. En halua jättää kaikkea Jondelle ja välillä olo antaa sen verran myöten että jaksan laittaa kodin kuntoon.

Mä alan nyt kattomaan sykettä sillä Oliver nukkuu pihalla, raukka on aivan poikki traumaattisen lääkärikäynnin jälkeen. Tää on muutenkin niin raastavaa katsoa kun oma vauva on aivan reppana. Toivottavasti muut pysyvät terveinä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti