lauantai 23. heinäkuuta 2016

VAUVAKUPLASSA

Musta tuntuu että mä olen jossain onnellisuuden huumassa. Vaikka väsymys vaivaakin valvottujen öiden takia niin onhan tämä nyt aivan ihanaa. Koska Jonde on isyyslomalla on mulla auttavat kädet tässä lapsirumbassa. Tällä hetkellä elämä on aika lailla tissejä, kahvia sekä vaippoja.




Oliver on ottanut pikkueljen vastaan aivan mahtavasti. Pientä mustasukkaisuutta on havaittavissa jos Jonde pitää vauvaa sylissä mutta muuten poika hoivaa ihanasti pikkuveljeään, paijaa, pussaa, jakaa autojansa sekä laittaa peittoa päälle. On tuo esikoinen aivan mahtava!



Mulla on tällä hetkellä nostokielto, vauvaa painavampaa ei saa nostaa. Tästä syystä Oliverin hoitaminen on jäänyt Jondelle kun mä taas hoidan vauvan. Mä olen suoraan sanottuna yllättynyt miten paljon Jonde oikeasti auttaa kotitöissä sekä lasten hoidossa, hoitaa kaupassakäynnit sekä jaksaa ulkoilla Oliverin kanssa. Tää kaikki tapahtuu ilman että mun tarvitsee pyytää mitään, ai että mä rakastan tota mun miestä paljon, olisin varmaan ihan pulassa ilman sitä.


Imettäminen on lähtenyt sujumaan ongelmitta, tällä kertaa oon päättänyt etten ota stressiä. Tällä hetkellä vauva kasvaa siis imetyksellä sekä korvikkeella ja se näyttää toimivan sillä eilen oltiin jo ohitettu reippaasti syntymäpaino. Vauva jaksaisi roikkua tissillä vaikka koko päivän joten välillä korvike tuo helpotusta elämään. Poitsu myös osoittaa tyytymättömyytensä selkeästi jos rintamaito ei riitä.

Yöt menevät vaihtelevasti niin kuin tässä vaiheessa kuuluukin. Mua ei edes haittaa herätä syöttämään tai vaihtamaan vauvan vaippaa vaan nautin joka solullani tästä vauva-ajasta. Jos vertaan tätä Oliverin vauva-aikaan niin onhan mulla itselläni paljon varmempi ote enkä stressaa yhtä paljon kuin esikoisen kanssa. Oliver ei onneksi herää vauvan itkuun vaan nukkuu läpi yön.





Tänään pieni vauvamme on jo viikon vanha. Uskomatonta että siitä tosissaan on jo viikko kun pikkuinen syntyi, silti tuntuu jollakin tapaa että poika olisi ollut meillä aina. Saa nähdä kaunko tämä mun yltiömäinen onnellisuus jatkuu, toivon mukaan hyvinkin kauan! Mä olen erittäin onnekas kun olen saanut tällaisen perheen kuin mitä mulla on!

4 kommenttia: