perjantai 1. heinäkuuta 2016

NEUVOLA 37+6

Koska viime neuvolakäynnistä ei Oliverin aivotärähdyksen takia tullut yhtään mitään oli mulla tänään uusi aika varattuna. Pystyin nyt keskittymään täysin itse raskauteen sillä Oliver oli viime yön mummin ja ukin hellässä huomassa ja tulee tänään illemmalla kotiin.

Mitat(suluissa 35+3):

HB: 110(116)
Pissa: puhdas
RR: 119/79(120/81)
Sf-mitta: 32,5cm(32cm)
Vauvan syke: 136(145)
Liikkeet: ++

Neuvolatäti käski syömään viikon rautakuurin alhaisen hemoglobiinin takia. Täti tokaisi myös että käsituntumalla vauva on noin 3,3kg tällä hetkellä ja pää on lähtökuopissa, saattaa siis hyvin syntyä viikon päästä jolloin syntymäviikot olisi samat kuin Oliverista, 38+6. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka tää vauva tulisikin vasta lasketun jälkeen mutta kyllä mä toivon että tässä kahden viikon sisällä pääsen tositoimiin sillä olo alkaa olemaan varsin tukala, yöllinen paha olokin alkaa ottaa veronsa ja jos totta puhutaan niin mä vähän odotankin sitä itse synnytystä. Painoa on tällä hetkellä tullut noin 9kg ekasta neuvolasta lähtien, mä oikeesti painan enemmän kuin koskaan ennen ja sekös mua ahdistaa. Täti kyllä rauhoitteli mua että selkeää turvotustakin on havaittavissa ja lapsivesi plus istukka antavat oman osansa painosta. Kyllähän mä sen tiedän mutta ahdistaa silti vietävän paljon.




Täti kyseli onko mulla jotain toiveita synnytyksen/synnytyksen jälkeisen osastoajan suhteen mitä merkata ylös ja mainitsin ainoastaan että haluan oman rauhan imetyksen suhteen ja ettei sitä tarkkailla yhtä hanakasti kuin viimeksi. Koin hoitajien tivaamiset todella ahdistaviksi ja veikkaan että sekin oli yksi syy miksi maito ei viimeksi noussut kunnolla, toki Oliverin pieni koko ja imuotteen osaamattomuus aiheuttivat myös osansa. Mun mielestä mun on turha tehdä synnytyksen suhteen mitään suunnitelmia sillä luotan siihen että mun kroppa hoitaa homman kotiin niin kuin viimeksikin, annan kaiken mennä omalla painollaan. Kohta bebe nähdään!

Mä alan nyt leipomaan huomisia synttärijuhlia varten, mukavaa viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti