keskiviikko 16. marraskuuta 2016

SOSE SOIKOON

Noel on tänään neljä kuukautta. Sen kunniaksi mä tein ekan soseen pikkuiselle bataatista. Meille sanottiin jo viime neuvolassa että tässä iässä kannattaa aloittaa maistelu koska en imetä jotta vauva altistuu eri ruoka-aineille kun ei sitä kuitenkaan korvikkeesta saa. Mä rakastan tätä vaihetta kun voi alkaa tekemään itse soseita ja aloittaa eri ruokien maistelut. Pienet purkit täynnä erilaisia soseita on jotenkin sulosia, puhumattakaan ilmeistä miten vauva uusiin makuihin reagoi. 

 
Noelin mielestä bataatti oli vissiin aika mitäänsanomatonta. Annettiin pieni teelusikallinen sosetta jonka bebe kyllä söi mutta ilme oli aika hassu, mitä tää töhnä on mitä te mun suuhun tungette-ilme. Seuraavat neljä päivää syödäänkin sitten bataattia jonka jälkeen luulen että maistetaan jotain parempaa, esimerkiksi persikkaa. 

Mä teen tapani mukaan Noelillekkin soseet itse, ihan niin kuin Oliverillekkin. Oliver tosin ei edes suostunut syömään kaupan vihannes- ja lihasoseita mikä oli vähän hankalaa jos sose sattui unohtumaan kotiin. Hedelmäsoseet taidan kuitenkin ostaa kaupasta ihan niin kuin ennenkin, vaikka eihän sitä tiedä jos innostun nekin tekemään itse, ei kai se niin vaikeeta voi olla? 


Mä kirjottelen sitten neuvola postauksen yhteydessä enemmän meidän nelikuisesta kuopuksesta, en tosin muista milloin se edes on mutta eiköhän se tässä kohtapuoliin ole. Mä yritän nyt saada tuon pienen kiukkuisen vaippapötkylän vikoille päiväunille, kivaa keskiviikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti