lauantai 17. joulukuuta 2016

TUNNELMALLINEN JOULU-LAUANTAI

Meillä oli tänään aika huippu kiva päivä. Heti aamusta isäni tuli hakemaan mut sekä Oliverin erääseen kuusiriehaan. Sieltä sai valita mieleisensä kuusen jonka jälkeen siirryttiin sisätiloihin mutustamaan piparkakkua sekä suklaata. Tarjolla oli myös riisipuuroa sekä glögiä mutta koska huomasin erään pienen pojan nyrpistävän naamaansa puurolle, päätin jättää sen väliin. Oliver oli muutenkin takertunut muhun kiinni kuin hattara sormiin, tilaisuus taisi olla pojalle vielä vähän liian suurehko ja kovaääninen. Paikalla oli myös joulupukki joka jakoi pienille lapsille lahjoja, jopa Noelille oltiin varattu yksi paketti. Oliver sai paketin ja joulupukki sai kiitokseksi vastahakoisen vilkutuksen. Siellä oli myös mahdollisuus pieneen rekka-ajeluun mutta päätettiin jättää se ensi vuoteen josko meidän söpö ujo esikoinen silloin kokisi tuollaiset tilaisuudet ei-niin-jännittäviksi.

Me saatiin sieltä siis kuusi kotiin ja koristeltiin se Oliverin kanssa heti kotiin päästyämme. Heti kun kuusi oli pystyssä mut valtasi kunnon joulufiilis. Nyt kotiamme sulostuttaa ihana kuusen tuoksu.





Päivällä kävin vahtimassa Jempun poikia tunnin verran. Hassua miten eri tavalla lapset käyttäytyvät kun mun oma esikoinen ei ole mukana riehumassa, musta oli ihanaa kun Peetu tuli mun syliin kirjan kanssa ja Kaapo mustasukkaisena huuteli että ei saa lukea Peetulle, tule leikkimään autoilla. Leikittiin kaikki kolme sitten autoilla, Kaapo järjestelmällisesti ja Peetu perässä potkimassa autojonoja kasaan samalla kun mä hihittelin salaa Peetun ajatuksenjuoksulle.

Kotiin päästyäni otin torttutaikinat sulamaan ja saatiin Oliverin kanssa leivottua aimo kasa torttuja. Nekin kuuluvat jouluun mun mielestä ja Oliverista oli jo ihan oikeasti apua, esikoisemme sai hillot hienosti laitettua taiteltujen torttujen päälle. Ainakin ne olivat omaperäisimmät mitä meillä on tähän asti ollut.



Nyt mä taidan mennä lämmittämään glögiä itselleni ja syön illan kolmannen tähtitortun, näin joulun alla mä lipsun huolella mun herkkulakosta, haha.

Ihanaa lauantai-iltaa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti