perjantai 14. lokakuuta 2016

MEIDÄN PERHEEN RUOKAILU + VIIKON RUOAT KUVINA

Mulle on kehittynyt nykyään todella sujuva rutiini meidän ruokailun kanssa. Kauppareissuilla hyödynnän isääni joka käy maanantaisin kaupassa, näin saan viikon ostokset kerralla kannettua kotiovelle asti eikä kaupassa tule käytyä turhaan. Toki viikon aikana joudutaan täydentämään esimerkiksi maitoa tai hedelmiä, sen hoitaa yleensä sitten Jonde.
Maanantaisin suunnittelen myös yleensä viikon ruoat valmiiksi jotta tiedän mitä ostan, maanantaina teen siis luonnollisesti myös kauppalistan. Mä olen meidän perheessä nykyään se joka tekee ruoat joten mä myös yleensä päätän ne, ennen oli toisin päin. Mä uskon että osaan aika hyvin päättää ruokia mistä jokainen tykkää, välillä jos kokeilen jotain uutta saattaa mennä huti mutta ei kyllä usein. Kysyn kyllä myös Jondelta että mitä mieltä työtä puurtava mies on ruokalistasta tai olisiko jotain toiveita, en mä halua myöskään mikään diktaattori olla ruokalistan suhteen.


Mä teen joka päivä suurin piirtein uuden ruoan. Syödään edellispäivän päivällistä vielä lounaaksi ja päivälliseksi on aina uusi ruoka. Mulle on myös tärkeetä että lautaselta löytyy salaattia, vähintään edes kurkkua leikattuna viipaleiksi. Uuden salaatin teen noin 2-3 kertaa viikossa. Suolaa en myöskään käytä juuri ollenkaan. Makkaraa yritän käyttää enintään kerran viikossa, jauhelihasta teen useamman ruoan, samaten kanasta. Perjantaisin on yleensä keittopäivä. Ollaan myös koskenlaskijan suurkuluttajia. Välillä on vaikeeta keksiä uusia ruokia ja tuntuu että samat junnaa uudestaan listalla joka viikko. Alle tulee meidän tämän viikon ruoat, aika tyypillinen ruokaviikko!


MAANANTAI

Koskenlaskijamureke käärittynä pekoniin + kermaperunat + porkkanaraaste/sienisalaatti


TIISTAI

Aurakanakiusaus + porkkanaraaste


KESKIVIIKKO

Lasagne + fetasalaatti/sienisalaatti


TORSTAI

Kermakinkkupasta + fetasalaatti

Perjantain lounaaksi käytin torstain kinkkupastan jämät ja tein pastasalaatin.


PERJANTAI

Siskonmakkarakeitto + ruisleipää


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti