torstai 22. toukokuuta 2014

Kesä, sitä parasta aikaa!

Viime päivät on muistuttaneet meitä siitä tulevasta kesästä joka nyt kuitenkin taitaa pitkälti olla ovella! Mulle henkilökohtaisesti tästä kesästä taitaa tulla jännempi kuin koskaan ennen, synnytänhän kuitenkin meidän rakkaan esikoisen! Koska laskettu aika on kesän puolivälissä, ei sen suurempia suunnitelmia olla kesälle tehty, ulkomaan matkoja ei ole luvassa eikä muutenkaan mitään pienempiä reissuja suomen sisälläkään. Mä aion pysytellä tutusti ja turvallisesti pääkaupunki seudulla siihen asti, kunnes poika tupsahtaa maailmaan.

Vaikka haaveilenkin muuttavani takaisin Espooseen, on Helsingistä tullut mulle hyvin tuttu ja rakas paikka. Kesäisin varsinkin tämä ihana pieni pääkaupunki jotenkin herää eloon, löytyy kaiken maailman toreja, kahviloita, rantoja meren äärellä, kirppareita, nurtseja sekä kaikkea muuta mitä voi vaan kuvitella tarvitsevansa kesällä.
Muutama pikkuruinen suunnitelma mulla kuitenkin löytyy takataskusta tällekkin kesälle. Mä haluan ehdottomasti päästä veneilemään isän ja siskojen kanssa. Joka kesä ollaan ajeltu Espoosta Helsinkiin merta pitkin kyntäen ja jossain vaiheessa pysähdytty syömään "veneruokaa", toisin sanoen jotakin kattilassa keitettyä mössöruokaa. Tästä perinteestä pitää siis tänäkin kesänä pitää kiinni, maisemat on aina huikeat ja raikaalle meri-ilmalle ei mikään vedä vertoja.

Korkeasaareen Jonde on onneksi mun kanssa lupautunut lähteä. Oon käynyt siellä viimeksi muutama vuosi sitten ja halu kävellä eksoottisien eläinten keskellä on kova.

Mökille me aiotaan kanssa suunnatta jossain vaiheessa kesää. Se tullaan varmaan toteuttamaan vasta kun poika on syntynyt, sillä ajomatkaa mökille löytyy jonkin verran, samalla myös mummini ja ukkini pääsee kunnolla tutustumaan pikkutyyppiin, mä pääsen saunomaan ja uimaan edes yhdeksi viikonlopuksi kunnolla sekä nauttimaan siitä ihanasta kotiruoasta mitä mummini aina valmistaa.

Muuten ajattelin koko kesän ottaa rennosti samalla kun odotellaan poikaa saapuvaksi. Nähdä ystäviä ja perhettä, nauttia auringosta ja ukkosista, syödä jäätelöä, ulkoilla koiran kanssa sekä valmistella itseäni henkisesti tulevaan vauva rumbaan.

Ihanaa alkanutta kesää kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti