tiistai 20. toukokuuta 2014

Neuvola kuulumisia

Tänään oli pitkästä aikaa neuvola, mulla oli tuttu neuvolatäti vaihtunut nyt terveydenhoitajaan joka oli hyvin mukava ja mulla jäi todella hyvä mieli käynnistä.
Ensin siis perusmitat:

Paino: +500g/vko
RR: 116/79
Hemoglobiini: 118
Sf-mitta: 26cm
Pissa: puhdas
Liikkeet: ++
Pojan syke: +140

Paino on tällä hetkellä koko raskausaikana noussut nelisen kiloa mikä ei todellakaan ole mikään päätä huimaava luku, olen siis tyytyväinen, saa nähdä spurttaako se loppuvaiheessa totaalisesti. Hemoglobiini oli laskenut hieman edellisestä kerrasta, ja jos se vielä tuosta laskee ensi kertaan mennessä niin pitää taas aloittaa raudan syöminen. Mun sf-mitta kulkee hieman alakäyrillä mutta tasaisesti kuitenkin, joten ei huolta. Terveydenhoitaja myös sanoi että tyyppi on mahassa kääntynyt jo pää alaspäin, mikä on hyvä juttu, mutta saattaa vielä kääntyä toisin päin, tilaa kuullemma löytyy vielä jonkin verran liikkumiselle joten ei ihme että liikkeet tuntuu vähän joka puolella.

Sain kotiin myös liikelaskenta paperin johon voin merkkailla jäbän likkeitä, mutta kuullemma kannattaa vasta vikoilla viikoilla sinne kirjotella, sillä liikelaskenta pätee enemmänkin vasta silloin. 

Seuraava lääkärikäynti varattiin viikolle 35+5 ja seuraava neuvola heti heinäkuun alulle. Silloin aletaan olla lähempänä laskettua aikaa kuin koskaan ennen, hui!

Nyt kun aurinko helottaa täyttä häkää ja ulkona voi kävellä pelkällä topilla, huomaan että mä automaattisesti jotenkin hämmennyn mun mahan kokoa. Oon tottunut että takki tai iso huppari peittää raskausmahan, varsinkin kun se on ollut niin pieni ettei sitä huomaa, ja nyt vaatiikin totuttelemista kävellä palleron kanssa julkisesti. Älkää luulko että mä jotenkin häpeäisin tätä ihanaa kumpua, päinvastoin, mutta nyt vasta alan huomaamaan että mun kroppa on muuttunut paljon, ja vaatii tosiaan hieman aikaa olla täysin sinut itsensä kanssa ja porskuttaa eteenpäin maha pystyssä. 
RV 30+5
Positiivisin mielin kuitenkin jatketaan päivää, ihanaa auringonpaistetta kaikille!

2 kommenttia:

  1. Oi ihana masu, jotenkin näyttää jo paljon isommalta kun edellisessä kuvassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih kiitos, joo se oli tänään aamulla vähän isompi kun ennen munki mielestä, varmaan hiukka turvotusta päällä myös :)

      Poista