lauantai 3. toukokuuta 2014

Vauvailua kirjan muodossa

Tänään sen sain! Vauvakirjan nimittäin. Mä oon jo jonkin aikaa katsellut ja etsinyt meidän masuasukille juuri oikeanlaista vauvakirjaa ja jossain blogissa törmäsin tähän samaiseen kirjaan mikä mulle tänään kotiutui. Mä olin "hienovaraisesti" vihjannut mun äidille tästä kirjasta, ja parhaat vanhemmat kun omistan, niin tämä kirja oli mulle hankittu ja tänään sain sen kotiin näprättäväksi. En malta odottaa että pääsen kirjottamaan kirjan täyteen kaikenlaista vauvailua, sekä liimaamaan kaikenlaisia kuvia sekaan.

Mä ihastuin tähän kyseiseen kirjaan koska se on ihana pirteästi kuvitettu ja kirjotettu. Sivut eivät ole yksinkertaisen valkosia mustalla tekstillä, vaan hellyttävät kuvat sulostuttavat sivuja juuri sopivasti. Kirjasta löytyy myös tilaa vanhempien tarinalle sekä kattaa aika hyvin viiteen ikävuoteen asti meidän jäbän tarinaa. Mun ei siis tarvitse odotella pikkuisen syntymään asti että pääsen täyttämään sivuja vaan voin jo heti tänään kirjoittaa raskausajan asioita. Miten pienikin asia voi ilostuttaa harmaata lauantai-iltaa näinkin paljon!



Meidän jäbästä on tullut hyvin hiljainen. Kolmen päivän ajan potkuja ei ole tuntunut yhtä paljon kuin ennen ja voin sanoa että oon ollut hyvin huolissani koska ennen maha on heilunut tasaisin väliajoin. Onneksi omistan kotidopplerin millä voin kunnella että vauvan sydänäänet kuuluvat, onneksi ne kuuluuvat samalla lailla kuin ennenkin, hyvinkin selvästi ja voimakkaina.
Potkuja oon tuntenut nyt enimmäkseen aamuin ja illoin, päivisin ei liikkuminen ilmiselvästi herraa innosta paljon. Jos tönin tai silittelen mahaani, jäbä kyllä tönäisee takaisin, mutta hyvin laiskasti. Oon miettinyt että onkohan vauva vaihtanut jollain lailla asentoa että liikkeet tuntuvat heikommin, vai alkaako tila vatsassa käydä vähiin. Joka tapauksessa, mulla on ikävä sitä että vähän väliä mua potkitaan kylkiluihin ja ilmoitetaan että kaikki on hyvin, ja toivonkin että tämä on joku ohimenevä "apaattinen" vaihe vauvalla. Pääasia kuitenkin että liikkeitä tuntuu joka päivä ja että vauvalla vaikuttaisi kaikki olevan hyvin.
RV 28+2

28+2
Nyt jatkankin vauvakirjan selailua ja laittamista, hyvää lauantai-iltaa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti