torstai 29. toukokuuta 2014

Yksi rakkauden täyteinen vuosi

Tänään me ollaan Jonden kanssa seurusteltu tasan vuoden verran. Me ei vietetty päivää mitenkään erikoisemmin, käytiin Jonden vanhemmilla aamupäivällä syömässä makoisaa kalaa mutta muuten ollaan vain hengattu kahdestaan sohvalla skinsiä tuijottaen. Ilmakaan ei oikein ole antanut myöten että tekisi jotain ulkona, ja tällainen lekottelu päivä tulee aina tarpeeseen,

Me tavattiin Jonden kanssa viime vuoden maaliskuun lopussa. Yhteisten kaverien kautta päädyttiin samoihin "piireihin" pyörimään, ja parin kuukauden hölmöilyn sekä "deittailun" jälkeen alettiinkin seurustelemaan, vaikka molemmat oltiin toisillemme vakuuteltu ettei etsitä mitään vakavaa. Viime vuonna, 29.05.2013, uskalsin Jondelle myöntää mukamas kylmänviileenä: Kyl mä sun kanssa voisin seurustella. Tähän Jonde vain sanoi että "niin mäkin sun", ja niin se meidän kunnollinen yhteinen taival alkoikin.

Alusta asti me ollaan nähty toisiamme melkeinpä päivittäin. Silloinkin kun ei virallisesti vielä seurusteltu niin nähtiin hyvin usein. Tilanne eskaloitui siihen että Jonde viime joulukuussa irtisanoi oman asuntonsa ja muuttettiin ns. virallisesti yhdessä asumaan mun kämppään. En kyllä olisi vuosi sitten uskonut että tämän samaisen ihmisen kanssa mä saisin lapsen ja että kuljettaisiin samaa polkua käsi käden, niin se elämä vain yllättää.

Tähän vuoteen on mahtunut paljon kaikenlaista mutta ennen kaikkea sellaista rakkautta mitä mä en osannutkaan kuvitella että on olemassa. Huomaan välillä että vieläkin tuijotan Jondea tyhmä virne naamallani koska toinen on vaan niin uskomattoman söpö! Arjestakin on tullut huomattavasti helpompaa kun vierellä on ihminen joka jaksaa kehua, kannustaa, naurattaa sekä huomioi. Toki meilläkin on meidän omat kinamme ja riitamme, mutta onneksi saadaan ne aina selvitettyä puhumalla ja koittamalla ymmärtää toisiamme. Mä en mistään hinnasta vaihtaisi pois tätä kaikkea mitä mulla tällä hetkellä on.

Viimeisen vuoden ajan olen ollut onnellisempi kuin koskaan ennen, ja melkeinpä pelottaa että eihän tämä tästä voi paremmaksi muuttua. Me ollaan löydetty uskomattoman hyvä yhteinen sävel, enkä malta odottaa että meidän yhteinen lapsi syntyy, mä olen satavarma että Jondesta tulee aivan mahtava isä pojalleen.

Tiedän että sä Jonde luet tän joten kiitos siitä että jaksat mun kiukuttelua, valittamista ja kaikkea muuta ärsyttävää, oot ihanin, rakastan sua <3

2 kommenttia: