torstai 17. maaliskuuta 2016

Katse tulevaisuuteen!


Tiedättekö sen fiiliksen kun kaikki tuntuu kirkkaalta ja olet täysin varma siitä mitä haluat tehdä elämässäsi. Se fiilis kun ajatukset tuntuvat niin selkeiltä että naurattaa oikein miten en tätä aikaisemmin ole tajunnut. Mä tiedän nyt ja oon niin innoissani elämästä että vaikutan varmaan ihan hullulta!

Mä olen ollut aivan varma että haluan opiskella sairaanhoitajaksi ja olenkin kaikille kovaan ääneen tätä kuuluttanut. Nyt kuitenkin olen päättänyt että haen aikaisintaan ensi syksynä opiskelemaan terveydenhoitajaksi. Näin ollen saisin myös pätevyyden toimia sairaanhoitajana jos jostain syystä terveydenhoitajan töitä en heti saisi, tällä tavalla varmistaisin myös sen että voisin työskennellä äitiys- sekä perheneuvoloissa mikä kuulostaa mulle juuri oikealta paikalta. Siis ajatelkaa nyt, kaksi kärpästä yhdellä iskulla! Tällä ammatilla mulla olisi valmius työskennellä monessa eri paikassa enkä ymmärrä miten en ole edes ottanut tätä ammattia ennen huomioon. Mä saatan hakea lisäksi sairaanhoitajaksi sillä sitä kautta saattaisin myös päästä terveydenhoitajaksi jos suora haku ei nappaa, tiedostan kyllä kuinka kovaa kilpailu pääkaupunkiseudulla on.

Jos vaikka pääsisin sisään heti syksyllä, voisin lykätä opintojen aloitusta vuodella jotta lapsien ei tarvitsisi kiirehtiä päiväkotiin. Olen myös edelleen sitä mieltä että aikuiskoulutus on mulle paras tapa opiskella, ihan poikienkin kannalta.

Mä oon niin täpinöissä että haluaisin nyt jo kahmia läpi kaikki pääsykoe kirjat! Ihan mahtavaa tuntea tällaista motivoitumista jonkin asian suhteen, täähän on just se mitä mä oikeesti haluun!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti