tiistai 24. kesäkuuta 2014

Lääkärikäynti

Mulla oli tänään siis lääkäriaika heti aamusta ja otettiin perusmitat taas ensiksi. Painoa on nyt kertynyt hieman päälle kuukaudessa kolme kiloa mitä en yhtään ihmettele, mun mahakin on ottanut spurtin ja näyttää pallokalalta. Mutta siis mitat viikoilla 35+5:

RR 115/75
Sf-mitta: 32cm
Pissa: puhdas
Liikkeet ++
Pojan syke: +166

Jäbä on pysynyt kiltisti pää alaspäin mahassa. Eilen illalla mä rupesin panikoimaan että mitä kaikkea meillä ei ole vielä valmiina vauvan tuloa varten, ja tänään päätinkin että pakkaan vihdoin sen synnytyskassin valmiiksi. Kun lääkäri vielä ilmoitti mulle että kohdunsuu on pehmeä sekä 0.5cm auki, voitte kuvitella mun paniikinomaista stressiä! Vaikka lääkäri yritti rauhoitella ja sanoa että synnytys ei ehkä vielä muutamaan viikkoon käynnisty, en mä voi olla miettimättä että APUA joko se nyt sieltä tulee. Multa kiellettiin ainoastaan uiminen mikä ei haittaa yhtään sillä en muutenkaan ajatellut mennä uimaan juuri nyt. Mua hieman harmittaa että en saanut myöskään mitään painoarviota pojasta mahan päältä tunnustelulla, lääkäri sanoi mulle että hieman alle kolme kiloinen pitäisi tässä vaiheessa olla mutta arviointeihin ei kuullemma ole uskomista.


Nyt mä jatkan stressaamista ja yritän saada järkevästi mietittyä mitä kaikkea täytyy vielä tehdä ja hankkia ennen kuin annan vauvalle luvan tulla, toivottavasti jäbä viihtyisi ainakin vielä sen pari viikkoa mahassa. Mukavaa tiistaita kaikille!

4 kommenttia: