perjantai 2. syyskuuta 2016

HÄÄKUNTOON 2017

Tänään on siis tasan vuosi meidän häihin. Vaikka olenkin jo suht tyytyväinen omaan kroppaani ja olen saanut kaikki 11 raskauskiloa karistettua, on mulla vielä jonkin verran töitä tehtävänä ennen kuin astelen alttarille. Tällä hetkellä vartaloni on periaatteessa kauttaaltaan pehmeä. Missään ei varsinaisesti ole mitään lihasta vaan olen kuin hoikka tyyny. Tai no hoikka siinä mielessä että olen synnyttänyt 7 viikkoa sitten. Tarkoituksena ei myöskään niinkään ole laihduttaa vaan kasvattaa sitä peruskuntoa sekä kiinteyttää kroppaa.


Mä alotan kevyesti reippaalla kävelyllä. Varsinaista lupaa kuntoiluun en ole vielä saanut, sillä jälkitarkastus on vasta tämän kuun puolessa välissä, joten teen sen minkä kroppa kestää. Otin käyttöön sports trackerin puhelimeen sillä mä huomaan että on paljon helpompi kävellä pidempiä lenkkejä kun on joku konkreettinen todiste siitä. Tää on mulle yksi tapa motivoida itseäni lähtemään kävelylenkeille, toki Bambi kulkee mukana ja onhan koiran pakko päästä lenkeille mutta nyt mä vetelen reilumpaa vauhtia ja jo kahden päivän jälkeen se tuntui jaloissa. Tarkoituksena olisi tehdä näitä pidempiä lenkkejä sen viisi kertaa viikossa, aina pidentäen matkaa sitä mukaa miten kunto alkaa kasvamaan.



Jälkitarkastuksen jälkeen yritän räätälöidä itselleni jonkin näköisen kotijumppa ohjelman jonka vedän viidesti viikossa, vatsalihakset joutuvat odottamaan kylläkin sinne lokakuun puoliväliin asti. Mun pitää vaan löytää joku missä käydään kokonaisvaltaisesti läpi kaikki lihakset että saan mahdollisimman monipuolisen jumpan vedettyä. Jossain vaiheessa olisi kiva päästä salille mutta siihen tarvitsen ammattilaisen joka tekaisee mulle jonkun saliohjelman, muuten en varmastikkaan saa siitä tarpeeksi irti.

Ruokapuolta karsin sen verran että mä jätin nyt herkut pois, herkkuihin lasken siis kaiken makean sekä suolaisista sipsin ja popcornit. Batteryn mä sallin itselleni sekä erikoistilaisuuksissa makean syömisen, esimerkiksi vauvan ristiäisissä. Muuten pyrin syömään monipuolisesti. Eli periaatteessa mennään eteenpäin rennolla mutta ehkä hiukan terveellisemmällä tavalla!

Mä juon nyt kupin kahvia ja lähden sitten Bambin kanssa lenkille ennen kuin isäni hakee mut kauppaan, ihanaa viikonloppua!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti