tiistai 6. syyskuuta 2016

SILLISALADE

Syksy on tullut ja mun mieli on virkeä! Elämä kahden pienen lapsen kanssa sujuu paremmin kuin olisin ikinä osannut kuvitellakaan. En tiedä johtuuko tämä hilpeys lisääntyneestä liikunnasta, ihanista pojista, kirpeästä ilmasta vai kaikista yhtä lailla, mutta fiilis on aika mahtava! Välillä tietenkin hermot on kireellä, väsyttää ja ärsyttää mutta enimmäkseen mä olen ihan vaan puhtaasti onnellinen.


Me ollaan viime päivät otettu suht rennosti, joka päivä on ollut tekemistä mutta ei mitään sen suurempia ponnisteluja vaativia juttuja. Ollaan kahviteltu, oltu muskarissa, leikitty pihalla, käyty poikien isovanhemmilla sekä naurettu. Oliverilla riittää omaa tahtoa vaikka muille jakaa mikä antaa pientä haastetta joka päivään mutta saman tien kun poitsu hymyilee mä unohdan mikä riivinrauta Oliver osaa ollakkaan. Onneksi päivissä on niin paljon enemmän hyvää että pienet uhmailut jäävät loppujen lopuksi aikalailla taka-alalle ja sekin tietysti kuuluu vaan ikään. Ei varmastikkaan ole helppoa kasvaa pienestä pojasta ihmiseksi, joka omaa omat mielipiteet sekä näkemykset. Hyvin se kuitenkin Oliverilta sujuu ja mä saan olla ylpeä tuosta pienestä pojasta joka osaa jo niin paljon!


Vauvakin on alkanut seurustelemaan, hymyilemään ja seurailemaan esimerkiksi leluja paljon enemmän. Enää bebe ei olekaan pelkkä söpö mytty joka nukkuu päivät pitkät vaan nykyään ollaan hereillä jo pitkiä pätkiä. Mä en ole varma yrittääkö pikkuinen nauraa mutta välillä saadaan vastaukseksi pieni höhöhö ja hymy jos jokin oikein miellyttää pikkuista. Jonkinlainen rytmikin alkaa hahmottua, yhdeksältä illalla vauva menee yöunille ja yöllä syödään max. kaksi kertaa. Päivään vauveli herää 9-10 aikoihin ja siitä eteenpäin rytmi onkin taas ihan miten herra itse sen parhaaksi näkee.


Mä olen pyrkinyt kävelemään vähintään neljän kilsan lenkkejä joka päivä mutta välillä ne jäävät pakostakin lyhyemmiksi. Kävelin yksi päivä kaatosateessa Bambin kanssa ja jopa koira halusi sisään sillä oli sen verran rankka sade. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen tähän astiseen edistykseen, tänään lenkki piteni entisestään ja ehkä jossain vaiheessa voi harkita jo ihan pieniä juoksumatkojakin.


Huomenna olisi tarkoitus lähteä tapaamaan ihania facebook-ryhmäläisiä ekaa kertaa molempien lasten kanssa, tähän astisissa tapaamisissa mulla on aina ollut vain jompikumpi mukana. Torstaina olisi tiedossa taas kahvittelua Jempun kanssa ja perjantaina mahdollisesti jotain kivaa tekemistä poikien ja nuorimman siskoni kanssa. Mä taidan nyt vielä katsoa jakson gilmore girlsiä, sillä Jonde näyttää viihtyvän skeittipelin parissa, hyvää yötä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti