perjantai 19. joulukuuta 2014

Ain laulain nukkumaan mee

Mä olen löytänyt laulamisen jalon taidon. En mä kyllä laulaa osaa mutta ainakin saan meidän pojan hiljentymään kun avaan kultaisen kurkkuni. Mä keksin jäbälle mitä tyhmimpiä lauluja päästäni ja kun laulan tietyllä melodialla laulun alkaa pojan silmät lupsahtamaan. Oon aika ylpee. Biisi alkaa aina samoilla sanoilla:

Oliver menee nukkumaan
nukkumaan
nukkumaan
Oliver menee nukkumaan
nuuukkuumaaaaan

Huomaatte varmaan etten ole mikään sanaisen arkun mestari mutta tämä kikka toimii ja on todellakin auttanut nyt kun vauvallamme on ollut hankaluuksia nukahtamisen suhteen. Korkeimmillaan olen yrittänyt saada jäbää nukkumaan kahden tunnin ajan tuloksetta, mutta kun tarpeeksi kauan silittelin päälakea ja lauloin tyhmää lauluani, voila, poika sulki silmät ja tasainen tuhina alkoi. Päikkäreillekin nukahdetaan suht koht nopeasti jos alkaa laulamaan, Jonde parka hyräilee tota kyseistä "biisiä" päivästä toiseen koska melodia on vaan niin ärsyttävän tarttuva.

Sellainen lallattelu on meillä alkanut, ihanaa kun poika kuuntelee tarkkaavaisena kun hänelle jotain sattuu laulamaan, tyhmä olohan laulaessa tulee mutta jos lapsi on tyytyväinen niin mikäs siinä. Mun laulujen määrällä voisi jo tehdä jonkinlaisen musikaalin, välillä huomaan että laulan samoja kipaleita mielessäkin, huh. 

Huomenna mulla onkin synttärit, ehkä joku muu laulaa mulle jotta mun ei itse tarvitse. Oliver menee Jonden vanhemmille hoitoon, Bambi menee mun vanhemmille joten voin viettää täysin vastuuvapaan lauantain, kuullostaa karmivalta, eikö? Mukavaa viikonlopun alkua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti