tiistai 23. joulukuuta 2014

Joulumieli, missä viivyt?

Mulla ei tänä vuonna jotenkin ole yhtään joulumieltä. Ei tunnu siltä että huomenna olisi jouluaatto, toki kaikki lahjat on hommattu, pientä koristelua ollaan kotonakin saatu aikaseksi mutta jotenkin en vaan löydä sitä samaista innostusta joulua kohtaan mikä mulla aikaisemmin on ollut. Haluaisin kovasti vain ottaa niin rennosti kuin suinkin, syödä jouluruokia ja nauttia glögistä. Mä alan nyt huomata että mä alan olemaan oikeasti aika väsynyt kaikesta vauvarumbasta, en siis jaksaisi yhtään stressata sen enempää kuin on pakko. Jospa huomenna löytäisin sen kunnon joulumielen, ainakin lumi saapui ajoissa piristämään tätä hiukan masentavaa kaamosta.

Käytiin tänään Jonden kanssa kaupassa hoitamassa viime hetken ruokaostokset, ostin samalla aineksia Oliverin soseisiin sillä nyt voin tosiaan alkaa tekemään niitä itse, sain vanhemmiltani toivotun sauvasekoittimen synttärilahjaksi, woop! Kaupasta suuntasin vielä viemään kummipojalleni joululahjan ja jäin sinne hetkeksi istuskelemaan ja juomaan kahvia. Mä vähän kadehdin sitä kiireetöntä joulutunnelmaa mikä Jempun luona vallitsi, kaikki valmiina aattoa varten jota he viettävät ihan vain perheen kesken. 

Kummipoitsu <3

Älkää ymmärtäkö väärin, mä pidän joulusta kovasti mutta mä en jaksa sitä ylenpalttista stressiä joka sitä ennen vallitsee, kaupat ovat täpötäysiä, lahjoja pitäisi olla miljoonittain ja aikataulut tarkkoja. Ehkä mä huomenna olen jo paremmalla tuulella kun saan isäni tekemän jouluaterian mahaani, se ei kyllä ikinä petä. 

Jotta mä en nyt kuullostaisi totaalisen katkeralta akalta niin voin hehkuttaa meidän ihanaa lasta. Eilen Oliver oppi kunnolla kääntymään selältä mahalleen, eikä pyörimisestä meinannut tulla loppua. Mahtavaa nähdä kuinka toinen kehittyy ja oppii koko ajan uutta, leikitään että se oli pikku vauvamme joululahja meille, mikäs sen parempi kuin vauvan kasvot jotka hihkuvat innosta uuden taidon myötä, taisin muuten hihkua minäkin.

Nyt blogi hiljentyy ainakin hetkeksi kun mä yritän tavoitella kadonnutta joulumieltä ja huoahtaa hetkeksi, oikein rauhallista joulua jokaiselle, toivottavasti kaikkien joulu sujuu letkeästi!

2 kommenttia:

  1. Talar du finska åt Oliver? :) God jul på er! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ennu i alla fall, kan vara att ja talar sen svenska typ om två månader men de låter ennu lite dumt :D god jul ti er med!

      Poista